آویساآویسا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 15 روز سن داره

آویسا

کودکی را از بچه هامون نگیریم

1392/2/31 10:06
نویسنده : مانا
256 بازدید
اشتراک گذاری

دیروز که وبلاگ مبینا جون را میخوندم عجیب با مامانش احساس همفکری کردم ، مدتهاست که مسئله بمباران کودکان با انواع و اقسام پکیجهای آموزشی و تبلیغات نابغه پروری ذهنمو درگیر کرده! همیشه به خودم میگفتم نکنه من با طرز فکر ی که دارم در مورد آموزش آویسا کوتاهی کنم!! 

همیشه و همواره اعتقاد داشتم که داشتن کودکی شاد و سالم و آزاد خیلی خیلی مهم تر از تحت فشار قرار دادن او برای نابغه شدن هست! دلم می خواد دخترم یاد بگیره خوشحالی و خوشبختی را لمس کنه ،یاد بگیره چطور با آدما و محیط اطرافش برخورد کنه ، چطور احساساتش را آزادانه بروز بده و در یک کلام چطور زندگی کنه!

خیلی جالبه زمان ما فقط یک مدرسه تیزهوشان وجود داشت که هر بچه های واقعا" استعداد و توان بالایی داشت با یک آزمون منطقی جذب این مرکز آموزشی میشد. اما شنیدم الان برای هر منطقه یک علامه حلی و فرزانگان تاسیس کردن *و همه جا پر شده از کلاسهای آمادگی برای آزمون استعدادهای درخشان! آیا واقعا"روش رتبه آوری تو کنکور صحیح بود ؟!تو بهترین و شیرین ترین سن یک انسان انواع و اقسام تنشها و استرسها را بهش وارد میکردن! حالا این تنشها و دلهره ها را نه فقط برای یکی دوسال آخر دبیرستان بلکه از سال اول دبستان به بچه بیچاره وارد میکنیمنگران

بچه ها از همون سالهای دبستان معلم خصوصی دارن فقط برای اینکه کمکشون کنه درسها را بهتر حفظ کنند (دقت کنید حفظ کنن نه اینکه درک کنن) و نمره 20 بگیرن! مادرهای مهربانشان هم مدام حرص بخورن و سرویس بدن و برای نمره فقط و فقط 20 نذر و نیاز میکنن و نماز شب میخوننخمیازه

در عوض نمره روابط اجتماعی صفر- نمره سرزندگی صفر -نمره احساس خوشحالی صفر -نمره کودکی کردن صفر و از همه بدتر اینکه هیچ بازی جز پلی استیشن هم بلد نیستن!!!!

خودتون قضاوت کنید اینها نابغن یا رباتهایی هستن که احساس عذاب وجدان و وسواس ما ازشون ساخته!؟

 

 

* واقعا" خوش به حال مردم ایران که این همه نابغه و تیز هوش داره! 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

مرجان مامان آران
31 اردیبهشت 92 14:56
دقيقا درست گفتي عزيزم من موافقممممممممممممم
مامان مبینا
31 اردیبهشت 92 16:03
مامان آویسا عزیزم.نگرانیت رو درک میکنم.من در کل مخالف آموز بچه ها نیستم و تمام تلاشماینهست که به دخترم مهارت های زندگی کردن رو یاد بدم و کمکش کنم که آدم خلاقی باشه،من با اون جنبه تبلیغاتیش که استرس و به جون مادرهایی که شاید همه ی اون ها امکان شرکت تو این جور کلاس هار و نداشته باشن مخالم.
در مورد نابغه پروری هم باهات موافقم ولی باز با اون جنبه ای که به زور فقط به بچه ها میگن که حفظ کن نه یاد بگیر و درک کن.می دونی ما دو دسته نابغه داریم یکی کسی که مادرزاد نابغه هست و دیگری کسی که با آموزش ها و جهت دهی والدینش نابغه میشه.در کل ما مادرها باید نگرشمون رو درباره آینده بچه هامون و چیزی که ازشون توقعداریم عوض کنیم تا با خیال آسوده اون رو با دنیای پیرامونش آشنا کنیم.منظورم از تغییر نگرش این هست که نخوایم بچه هامون تو قالب هایی که خودمون ارزوش رو داشتیم و بهشون نرسیدیم بزرگ کینم و ازشون توقع نمره عالی و قبولی تو فلان دانشگاه رو نداشته باشیم.اگر این ها رعایت بشه چه اشکالی داره که به بچه هامون آموزش بدیم.برای من آموزش یه بهانه هست که در کنار کودکم ساعات خوشی رو بگذرونم و از یاد دادن و یاد گرفتنش لذت ببرم و حضورم رو در کنارش پررنگ تر کنم.


100% باهات موافقم عزیزم
مامان مبینا
31 اردیبهشت 92 16:04
راستی کوچولوهامون دارن دوساله میشن
پیشاپیش 25 خرداد و بهت تبریک میگم


ممنون گلم
مامان آروین
5 خرداد 92 0:41
روز پدر مبارک امید که سایه همه پدر های خوب و مهربون تا ابد بر سر بچه هاشون باشه
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به آویسا می باشد